Suverenní Johan Hahn s IVECO Stralis ovládl první závod
První sobotní závod jubilejního 25. ročníku Czech Truck Prix na autodromu v Mostě, který je šestým pokračováním letošního ročníku evropského šampionátu okruhových tahačů FIA ETRC, ovládl suverénním stylem start-cíl německý jezdec Jochen Hahn na tahači IVECO Stralis. Ke skvělému výkonu mu pomohl start z Pole Position, když si v tréninku vyjel nejlepší čas. Bohužel Gerd Körber startoval až z páté řady a v závěru prvního závodu se ještě o jednu příčku propadl na desátou pozici. Jochen Hahn se posunul před Maďara Kisse, se kterým se po pěti závodních víkendech evropského šampionátu před Mostem dělili o druhou pozici.
V druhém závodě rozhodl okruh náročný na předjíždění
Druhý závod, do něhož prvních osm jezdců z prvního klání startuje v obráceném pořadí, pro sebe rozhodl Brit Ryan Smith na MANu. Jochen Hahn se musel probíjet dopředu z osmé startovní pozice. Most je velmi náročným okruhem na předjíždění a tak se Jochen Hahn posunul vpřed pouze o jednu příčku. Gerhard Körber skončil za Jochenem na 8. místě.
Hodně napínavých momentů se diváci dočkali také při dvou nedělních závodech trucků
První nedělní závod vyhrál Adam Lacko. Následován byl Jochenem Hahnem na tahači IVECO Stralis a bronzovou příčku bral Antonio Albacete ze Španělska. Smůlu měl Gerhard Körber, který se po startu dostal do tlačenice v první šikaně a po ráně zezadu a z boku se objevila technická závada v podobě prasklého vodního chladiče. Vinou závady na chlazení tak musel Gerd z prvního nedělního klání odstoupit. Druhé měření sil pro sebe rozhodl Brit Shane Brereton. Jochen Hahn se po startu ze čtvrté řady posunul na šesté místo. Skvělou stíhací jízdu předvedl Gerd Körber, který se posunul z 16. pozice až na devátou příčku. Po víkendu v Mostě je Jochen Hahn na druhé pozici a Gerd Körber na sedmé pozici v celkovém pořadí seriálu.
Iveco se objevilo na trati všech devíti závodních okruhů
Německý jezdec Gerd Körber z Teamu Schwabentruck, trojnásobný vítěz Evropského poháru tahačů (1996, 2001 a 2003) jezdí na 5,5-tunovém nákladním vozidle Stralis E 56 XP-R s motorem IVECO Cursor 13, který má výkon úctyhodných 1 150 koňských sil. Toto vozidlo je speciálně navrženo a vybaveno tak, aby dosáhlo maximální rychlost 160 km/h povolenou závodními předpisy.
Více informací k jednotlivým firmám a závodu
Stralis X-WAY
Posouvá hranice v oblasti výjimečně nízké pohotovostní hmotnosti, která v kombinaci s robustním podvozkem zajišťuje nejlepší užitečné zatížení na trhu v této kategorii, ve verzi Super Loader (SL) podvozku 8x4 dosahuje pohotovostní hmotnost pouhých 9 tun – nejnižší v celém odvětví.
Široká nabídka vysoce výkonných motorů dostupných ve třech zdvihových objemech (9, 11 a 13 litrů) nabízí řešení pohonu vhodné pro každou misi – všechny motory přinášejí výjimečnou kombinaci hospodárnosti paliva a dynamiky. Technologie motoru HI-SCR bez EGR a bez nucené regenerace dramaticky snižuje emise, zvyšuje efektivitu využití paliva a snižuje náklady na údržbu vozidla. Je určen především pro stavební přepravní mise, které se často konají v městských prostředích, kde jsou systémy s EGR postihovány tvorbou sazí. Absence EGR přináší navíc benefit v rámci vyššího užitečného zatížení, protože odstraňuje zbytečné kilogramy.
Moderní technika, dlouhé servisní intervaly a odolnost na silnici u nového Stralise X-WAY přinášení značné úspory v rámci nákladů na údržbu. K další úspoře přispívá nový brzdový systém integrující kotoučové brzdy a SEB pro úsporu obložení brzd. Když tyto faktory přičteme k výjimečné hospodárnosti paliva, získáme excelentní celkové náklady na vlastnictví.
Technika snižující spotřebu paliva zahrnuje například HI-CRUISE a SMART komponenty motoru, které přispívají ke snížení spotřeby paliva o 11,2 % - potvrzeno vedoucí světovou společností v oblasti technických služeb TÜV SÜD na silničním nákladním vozidle XP.
Modulární koncept vozidel orientovaný na dopravní úkol u nového Stralise X-WAY přináší absolutní flexibilitu v přizpůsobení se specifickým požadavkům na nástavby. Nabízí výběr tahačů a podvozků k dostavbě, variant náprav, variant pérování, vybavení vozidla, kombinací motorů a převodovek, hydropohon přední nápravy Hi-Traction, širokou nabídku pomocných pohonů pro velký rozsah od silničních do terénních nasazení. Široký výběr vlastností a komponent, konstrukční pevnost a nízká pohotovostní hmotnost z něj činí vozidlo, které může být nakonfigurováno pro široké spektrum misí.
OK TRUCKS
OK Trucks je nová značka společnosti IVECO zaměřená na prodej certifikovaných vozidel z druhé ruky. Přítomna ve více než 20 zemích, dnes přichází do České republiky a na Slovensko s cílem nabídnout širokou škálu produktů zákazníkům, kteří mají zájem o ojeté vozidlo, které je bezpečné, spolehlivé a s garancí od IVECO. Vozidla jsou rozdělena podle jejich stavu, najetých kilometrů a věku do tříd Premium, Comfort a Basic, čímž nabízejí vhodnou alternativu pro jakoukoli potřebu zákazníků.
Jubilejní pětadvacátá Czech Truck Prix
Na mosteckém autodromu, která se jela o víkendu jako šesté pokračování letošního ročníku evropského šampionátu okruhových tahačů FIA ETRC, přilákala 95 tisíc lidí. Závodní víkend provázel i tradičně bohatý doprovodný program se spoustou zábavy a atrakcí. Novinkou byl Truck Festival, jehož součástí bylo Monster Truck Show. Představení, při němž terénní auta namontovaná na podvozky s obřími pneumatikami drtí koly osobní auta. Adrenalinový zážitek znásobily i honičky v autech, salta, projíždění ohněm, jízda po dvou kolech či smyky. Nechyběla ani sobotní a nedělní spanilá jízda kamionů, jež se festivalu zúčastnily, po závodní dráze.