Všechny motory nejenom že splňují normy Euro5, ale také mohou být na přání specifikovány tak, aby odpovídaly nejnáročnějším požadavkům normy EEV (vozidla zvláště šetrná k životnímu prostředí), která představuje dobrovolnou environmentální normu.
Motory nového vozu Trakker jsou k dispozici o objemech 8 a 13 litrů pokrývajících rozsah výkonu od 360 do 500 HP. Hospodárné, s nízkou hmotností a výjimečně výkonné motory umožňují vyšší stanovené zatížení s nižším objemem motorů.
Maximální točivý moment je dosažen při velmi malých otáčkách motoru a pro velmi široký jízdní dosah.
Všechny motory Cursor (kromě verze 410 HP) jsou vybaveny brzdou Iveco Turbo – dekompresní systém motorové brzdy, který je plně integrován s hlavním a pomocným (intarder) brzdovým systémem, což představuje kombinaci maximální bezpečnosti s nízkými provozními náklady.
Cursor 8 je motor o objemu 7 790 cm3, šesti válcový s turbodmychadlem s variabilní geometrií (VGT) a stanoveným výkonem 360 HP. Turbo systém významně přispívá k výkonu motorů a nabízí silné zrychlení, plynulý přenos energie a vysoký výkon.
Zároveň také zvyšuje jízdní komfort a to eliminací zpoždění turbodmychadla, protože motor vždy reaguje okamžitě na informace z akcelerátoru.
Turbodmychadlo s variabilní geometrií prostřednictvím elektronického ovládacího systému přizpůsobí geometrii otáčkám motoru: díky systému koaxiálního otáčení se turbodmychadlo přizpůsobuje přiváděnému množství výfukových plynů, a tak optimalizuje ovládání tlaku turbodmychadla.
Motor Cursor 8 360 HP vydá maximální točivý moment 1 500 Nm od 1 125 otáček/min a udržuje ho konstantní až do 1 685 otáček/min.
Cursor 13
Jmenovité výkonové údaje od 410 do 500 HP
Cursor 13 je motor o objemu 12 880 cm3, šesti válcový a k dispozici ve třech výkonnostních provedeních:
- 410 HP s turbodmychadlem s pevnou geometrií a s regulací plnícího tlaku
- 450 a 500 HP s turbodmychadlem s variabilní geometrií (VGT).
Motor Cursor 13 500 HP vydá maximální točivý moment 2 300 Nm od 1 000 otáček/min. a udržuje ho konstantní až do 1 525 otáček/min.
Motor Cursor 13 410 HP je vybaven kombinovanou motorovou brzdou Iveco.
CEB: dvojčinná motorová brzda
CEB – Kombinovaná motorová brzda (Combined Engine Brake) je kvalitnější motorová brzda která kombinuje 2 účinky: dekompresi a brzdový moment. Prostřednictvím klapkového ventilu na výfukovém potrubí vytváří dostatečný protitlak výfukového plynu za účelem snížení otáček motoru a zvýšení brzdné síly.
Regulace plnícího tlaku: vyšší točivý moment, nižší spotřeba paliva, vyšší spolehlivost
Design turbodmychadla regulace plnícího tlaku umožňuje vysoké zesílení v nízkých otáčkách motoru, a tak optimalizuje točivý moment a spotřebu paliva. Jakmile je dosažena nejvyšší úroveň turbodmychadla tlaku (v závislosti na vysokých otáčkách motoru), motor a turbodmychadlo musí být mechanicky chráněny.
Tento úkol je zajištěn systémem regulace plnícího tlaku, který omezuje tlak turbodmychadla a udržuje ho konstantní umožněním postupného vypouštění plynů přímo do výfukového potrubí za určitých podmínek.
Turbodmychadlo s variabilní geometrií: vyšší výkon, žádné opoždění turbodmychadla
Systém turbodmychadla významně přispívá k výkonnosti motorů a nabízí silné zrychlení, plynulý přenos energie a vysoký výkon. Dále také zvyšuje jízdní komfort a to eliminací zpoždění turbodmychadla, protože motor vždy okamžitě reaguje na informace z akcelerátoru.
Turbodmychadlo s variabilní geometrií prostřednictvím elektronického ovládacího systému přizpůsobí geometrii otáčkám motoru: díky systému koaxiálního otáčení se turbodmychadlo přizpůsobuje přiváděnému množství výfukových plynů, a tak optimalizuje ovládání tlaku turbodmychadla.